SİTE EN ÜST 300X250 4 ADET REKLAM ALANI

16 Aralık 2019, Pazartesi

50 Ülke Türkiye’de Helal Diyecek

50 Ülke Türkiye’de Helal Diyecek

“7. İİT Helal Expo ve 5. Dünya Helal Zirvesi”nin bu yılki ortak ana teması; “Tüm Nesiller için Helal: ‘Ailenin ve Gençliğin Önemi’” olacak. Dört gün boyunca 50 ülkeden 400’ e yakın profesyonel katılımcıyı, 40 bine yakın ziyaretçiyi ve 9 bine yakın yabancı delegeyi ağırlamaya hazırlanan iki dev etkinlik, B2B’lere de zemin hazırlayarak tüm dünyada 4 trilyon Doları aşan helal sektörünün payını artıracak.

İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) faaliyetleri kapsamında düzenlenen tek helal fuarı olan “7. İslam İşbirliği Teşkilatı Helal Expo”, 28 Kasım-01 Aralık 2019 tarihleri arasında Avrasya Gösteri ve Sanat Merkezi’nde, Yenikapı-İstanbul’da kapılarını açmaya hazırlanıyor. Yiyecek-içecek, gıda işleme-paketleme, HORECA, kozmetik-kişisel bakım, sağlık ürünleri, İslami finans, medya, kamu kurumları, helal belgelendirme, sivil toplum kuruluşları ve eğitim alanında 50 ülkeden 400 e yakın katılımcıya ev sahipliği yapacak olan etkinlik, yerli-yabancı 40 bine yakın ziyaretçiyi, 14 bin metrekarelik sergi alanı içerisinde ağırlayacak. 25 ülkeden 300’ü aşkın satın alma heyeti ile yüzlerce B2B toplantısına da zemin hazırlayacak olan etkinlik, helal ekonomisinin küresel pazarı şekillendirme hedefinde önemli bir adım olacak.

BİR ETKİNLİKTEN ÇOK DAHA FAZLASI…

Sergi alanları, profesyonel alım heyetleri eşliğinde B2B programları, çalıştaylar, yarışmalar ve birçok etkinlik ile bir fuardan çok daha fazlası olan 7. İİT Helal Fuarı ve 5. Dünya Helal Zirvesi için Dünya Helal Zirvesi Organizasyonu Başkanı ve Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete şunları söyledi: “Dünya genelinde Müslüman nüfus hızla artıyor. Bununla doğru orantılı olarak tüketim ihtiyaçları da artış gösteriyor. 4 trilyon Doları aşkın bir piyasayı şekillendiren helal gıda, İslami finans, helal turizm, muhafazakar moda, helal kozmetik ve ilgili diğer sektörlerden ne yazık ki Türkiye ve birkaç Müslüman ülke, diğer dünya ülkelerine kıyasla çok daha az pay alıyor. Her yıl katlanarak büyüyen bu pazar ile ilgili farkındalık oluşturmak ve ticari potansiyelimizi artırmak için düzenlenen 7. İİT Helal Fuarında, ilgili tüm sektörler bir araya gelerek dünya genelinde getirilen satın alıcılar ile profesyonel bir B2B platformunda buluşuyor. Ayrıca Uluslararası İslami Aşçılar Kupası vesilesi ile yerli ve yabancı şeflerin katılımı, eş zamanlı aynı mekanda gerçekleşen Dünya Helal Zirvesine katılan delegelerin yatırımcı olarak fuar ziyareti şirketler için önemli bir ticari platform oluşturuyor. Katılımcılarımızın taleplerine göre satın almacı profillerini belirlediğimiz organizasyon, ayrıca ülkemizin ve markaların tanıtımına önemli katkı sağlıyor.”

Afganistan, Cezayir, Avustralya, Bangladeş, Brezilya, Brunei, Kamerun, Kanada, Kolombiya, Mısır, Gambiya, Almanya, Gana, Endonezya, İran, Irak, İtalya, Ürdün, Kosova, Kuveyt, Lübnan, Libya, Malezya, Hollanda, Nijerya , Umman, Pakistan, Filistin, Polonya, Portekiz, Katar, Rusya, Suudi Arabistan, Senegal, Singapur, Somali, Güney Kore, İspanya, Sudan, İsveç, İsviçre, Tayland  Togo, Tunus, Türkmenistan, Birleşik Arap Emirlikleri, İngiltere, ABD, Özbekistan, Yemen gibi ülkelerden 400’ün üzerinde firma, 7. İTT Helal Fuarı’nda satın alma heyetleri ve yatırımcılarla bir araya gelme fırsatı bulacak.

HELAL ZİRVESİ’NİN BU YILKİ TEMASI: TÜM NESİLLER İÇİN HELAL: “AİLENİN VE GENÇLİĞİN ÖNEMİ” 

5. Dünya Helal Zirvesi’nde bu yıl da 100’e yakın yerli-yabancı konuşmacı helal sertifikalandırma ve diğer helal sektör konularında sunumlar gerçekleştirecek. Sektörün önemli isimleri Dünya Helal Zirvesi’nde, ortak helal standartlarının önemi, mevcut dünya helal pazarının karşılaştığı zorluklar, fırsatlar ve olası çözümler, İslam ekonomisinde yeni trendler ve helal yaşam tarzı gibi pek çok konuları değerlendirmek üzere İstanbul’da bir araya gelecek.

TÜRKİYE’DE HELAL PAZARI 15 MİLYAR DOLARA YAKLAŞTI

Dünya helal ekonomisi 2017 yılında 4 trilyon Dolar bir hacme sahipken, 2021 yılına kadar 7 trilyon Dolara ulaşması bekleniyor. İslami finansın 3,5 trilyon Dolar hacme ulaşması, gıda ve içecek sektörünün 1,9 trilyon Doları geçmesi, muhafazakâr giyimin ise 243 milyar Dolar büyüklüğe ulaşması öngörülüyor. Helal ekonomisinin yakın zaman içerisinde küresel pazarı şekillendireceğini belirten Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, “Ülkemiz helal hassasiyetinin yüksek olduğu sayılı ülkelerden. Dünyada her geçen yıl helal konusunda farkındalık artarken ortak standartların varlığının önemi hissediliyor.  Türkiye'de ortalama 15 milyar Dolara yaklaşan helal gıda pazarı, her yıl yüzde 100 büyüyor. İç pazarın bu yıl yaklaşık 30 milyar Doları bulmasını bekliyoruz. Türkiye ihracat tarafında ise hızlı bir büyüme yaşıyor ki bu da bizim için son derece sevindirici” ifadelerinde bulunuyor.

HELAL GIDA TALEBİ, HELAL TURİZM SEKTÖRÜNE İLGİYİ ARTIRIYOR

Helal gıda tüketimi talebi, özellikle turizm sektörünü yakından ilgilendiriyor. Tatil ve seyahat sektöründe dini duyarlılıkların artması, “helal turizm”e ilgiyi tırmandırıyor. Türkiye, bu noktada dünyada şansı en fazla olan ülkelerin başında geliyor. Nitekim, dünyada “helal tatil” hizmeti veren tesis sayısı 350 civarında. Bu tesislerin 150’si Türkiye’de. Tahminlere göre helal turizmin parasal büyüklüğü, önümüzdeki 5 yıl içinde 300 milyar Dolara ulaşacak. Türkiye dışında Endonezya ve Malezya’da bazı girişimciler helal şehir oteller kategorisinde ciddi yatırımlar yapıyor. Türkiye’nin de bu potansiyeli değerlendirerek harekete geçmesi halinde, 2023 yılında 20 milyar Dolarlık turizm gelirine ulaşması öngörülüyor. Helal gıda pazarının artmasında İslam dünyasındaki hızlı nüfus artışının büyük etkisi var. Aynı şekilde hijyen ve sağlılklı olma özellikleri sebebiyle başka inançlardaki insanlar tarafından da helal gıda tercih ediliyor.

Fuar ve zirve ile ilgili detaylı bilgiye http://www.helalexpo.com.tr/ adresinden ulaşabilir.

Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0

Haber Yorumları

Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır.

Yorum Yazın

CAPTCHA security code

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

yükleniyor
yukarı çık